Eerste weken Nieuw-Zeeland

22 februari 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

En toen was ik al drie weken in Nieuw-Zeeland! Het land van de kiwi, kiwi en kiwi. Het vogeltje, de vrucht en de bewoners. En natuurlijk het land van de Lord of the Rings. Alle landschappen die ik tot noch toe heb gezien hebben dat vredige heuvelachtige Hobbit/Teletubie karakter. Nieuw-Zeeland (NZ) is bij uitstek de bestemming voor outdoor activiteiten en extreme activiteiten als parachute springen en bungee jumpen. Ik kan het land eigenlijk niet verlaten zonder tenminste een van beide gedaan te hebben.

Mijn reis in NZ begon in Auckland, veruit de grootste stad van het land. Na een paar maanden Azie was het even omschakelen naar backpacken in een Westers land. Vooral voor mijn portemonnee was het schrikken! Drie keer per dag uiteten zit er niet meer in, maar gelukkig hebben de hostels grote keukens. Ik reis met de Stray bus, die langs alle gave plekken in het land gaat. Je kan zelf bepalen hoe lang je ergens blijft. Enkele hoogtepunten tot nu:
- fietsen op Waiheke Island
- uitgaan in Auckland
- leuke mensen ontmoeten in de bus en hostels
- super vriendelijke locals
- rauwe zee-egel eten
- tussen dolfijnen varen
- zandboarden van gigantische duinen
- prachtige kustlijnen, stranden en baaien (overal!)
- Cathedral cove
- surfen in Raglan
- logeren bij vrienden van mijn broer
- waterval en mooie bergwandeling rond Raglan
- relaxte hippie sfeer in Raglan
- optreden van Amsterdamse band in Raglan
- rugby'en met Maori
- muziek en zang van Maori stam
- zelf de haka doen!
- Raften van een zeven meter hoge waterval

Je ziet het, ik vermaak me prima! En dan denk ik dat het zuider eiland nog mooier is.

Sweet as, bro!

1. Anja:
    23 februari 2014
    Hi Daan, klinkt helemaal super! Mooie foto's ook. Zo te lezen vermaak je je prima :D.

Groetjes Anja
  2. Lex:
    24 februari 2014
    Gaaf Daan. Bungee jumpen zou ik zeker doen. Staat ook nog op mijn lijstje.
  3. Dafne:
    26 februari 2014
    Wauwie!! Supermooi en stoer!
    Klaas mist het wel om met je te snookeren. :P
    Veel plezier verder!