Eerste week Thailand

24 november 2013 - Pattaya, Thailand

De eerste week in Thailand is alweer voorbij. Tijd voor het eerste bericht op mijn blog! Ben er tot nu toe nog niet aan toegekomen, wat me een goed teken lijkt. Het alleen reizen bevalt goed, want ik heb al veel leuke mensen ontmoet en samen mee gereisd.

Waar te beginnen... De laatste avond in Groningen een afscheidsfeestje gegeven waar mijn krimpende haardos er aan heeft moeten geloven. De tondeuse is er door Stanley vakkundig doorheen gehaald. Dit is even wennen, maar bevalt super goed. Zeker in deze hitte en het is gewoon lekker makkelijk.

Na een lange vlucht kwam ik zondagochtend aan in Bangkok. Door het tijdverschil had ik de nacht overgeslagen, dus ik was redelijk moe. Ik werd op het vliegveld opgehaald door het hostel, wel zo makkelijk in een nieuwe stad. Eenmaal buiten het vliegveld merkte ik al hoe warm het hier altijd is. En het was pas zeven uur 's ochtends! In het busje ontmoette ik Kasper uit Denemarken. Hij reist ook alleen en we besloten samen de stad te verkennen. In de rit naar het hostel zag ik al dat Bangkok een gigantische stad is. Overal hoge flats en gigantisch veel verkeer, wat nog best netjes rijdt trouwens. Kasper en ik gingen met de boot naar het centrum, waar de grootste bezienswaardigheden zijn. Op de boot ontmoetten we Anke, die ook met ons meeging. We hebben The Grand Palace bezocht, waar veel gouden en met edelstenen beklede tempels te zien zijn. Ik had me meer in het boeddhisme moeten inlezen, want ik had geen idee waar ik naar keek. Toch was het erg indrukwekkend. We hebben hierna door wijken gelopen waar geen toeristen waren. Dit was ook leuk om te zien. Veel kleine straatjes met overal eettentjes en kraampjes. 's Avonds hebben we rustig een biertje gedronken bij het hostel en nog andere leuke mensen ontmoet.

Na drie dagen Bangkok had ik de high lights wel gezien en besloten Anke en ik samen verder te reizen naar Ayutthaya. Deze stad was van 1300 tot 1700 de hoofdstad van wat nu Thailand is. Hier zijn veel restanten van tempels en een groot boeddhabeeld. Het hoogtepunt is toch wel het hoofd van een boeddhabeeld dat omringd is door boomwortels.

Nu had ik wel even genoeg tempels gezien en gingen we door naar het Khao Yai National Park. Hier hebben we met een gids een tocht gemaakt door de jungle op zoek naar wilde dieren. In dit park leven veel olifanten in het wild, evenals verschillende soorten apen en slangen. We hebben veel apen (Gibbons) hoog in de bomen gezien en gehoord. We hadden een geweldige gids die veel grapjes maakte maar de jungle heel goed kende. We zijn ook bij de waterval geweest die in de film The Beach te zien is.

Nu zit ik in Pattaya bij Rik (tafeltennisvriend uit Groningen) en Alinda. Zij werken hier vrijwillig voor een organisatie die vrouwen uit de seksindustrie helpt. En die industrie is gigantisch hier. Op straat lopen veel blanke mannen met Thaise meiden. Verder is het erg toeristisch. We wouden vandaag naar een eilandje, maar het regende dus dat ging niet door.

Ik heb ondertussen al veel van het Thaise eten geproefd en dat bevalt erg goed! Veel rijst en noodles natuurlijk, en ze zorgen dat het voor blanken niet te pittig is. De komende week ga ik naar het noorden van Thailand.

Ik zal proberen wat foto's te uploaden. De meeste maak ik met mijn camera en het moet nu even met wat op mijn telefoon staat.

De groeten!

Daan

1. Manouche:
    24 november 2013
    Ha Daan! Klinkt alsof je je goed vermaakt! Gaat snel hè, mensen ontmoeten. Fijn dat je dat ook al snel zo hebt ervaren! Liefs Manouche
  2. Leonie:
    24 november 2013
    Zo klinkt goed die eerste week! Super dat je direct leuke mensen ontmoet. Op naar de volgende avonturen veel plezier!!
  3. Ivo:
    24 november 2013
    Prachtig verhaal Daan! Ook erg leuk voor thuisblijvers om te lezen. Mooi om te lezen dat je Rik opgezocht hebt, doe hem de groeten van me!!
  4. Marten Blaauw:
    24 november 2013
    Mooi verhaal Daan! Laat maar snel wat foto's zien, inclusief je kaal hoofd :P Veel plezier komende tijd!

Marten
  5. Alex:
    24 november 2013
    Leuk Daan. Toevallig zijn mijn schoonouders hier net. Die zijn van het voorjaar ook naar Thailand geweest en herkenden direct de foto van het beeld omringd door boomwortels. Veel plezier verder!
  6. Karin:
    24 november 2013
    Leuk om je belevenissen te volgen zo! Veel plezier verder op je reis! We hebben je trouwens wel gemist bij DTTC want we verloren 7-3...
  7. Ate Nijdam:
    24 november 2013
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt Daan,leuke foto,s en verhaal zal je proberen te volgen met de volgende story,s
  8. Tjaart.de.Vries:
    24 november 2013
    Super Daan, mooie foto's en als dit zo 7 maanden doorgaat heb je echt een fantastische tijd.

groetjes Tjaart
  9. Jos Idema:
    24 november 2013
    Mooi he Daan? Ja, alleen reizen is zo gek nog niet he? Geniet er mooi van! Als ik jouw verhalen zo lees en de foto's zie, dan kriebelt het bij mij ook weer! Goed hoor.
  10. Pap:
    24 november 2013
    Goed bezig Daan. Leuk om het verslag te lezen. Ben je nu alleen verder gegaan naar Pattaya? Geniet ervan.
  11. Anja Vermeer:
    24 november 2013
    Hi Daan, goed om te lezen dat de start van je reis zo fijn is gegaan. Leuk om een beetje mee te maken wat jij in Thailand beleeft.
    Groetjes van Anja, Hilde en Katja
  12. José:
    Hoi Daan,
    Mooi om nog eens te lezen wat je allemaal doet en ziet.
    Je weet dat die bult op het hoofd van Boeddha geen knotje is hè, maar een bult vol extra wijsheid. Hoe lang blijf je nog bij Rik en Alinda? Ga je alleen weer verder? Dikke kus, mam.
  13. Marijn:
    Hey Daan,

Wat een leuk verhaal over je eerste week! Tof dat je al zoveel mooie dingen hebt gezien en leuke mensen ontmoet. Klinkt super! En mooie foto's ook. Dat belooft nog wat voor de rest van je reis! Geniet ervan!

Groetjes Marijn
  14. Kees:
    He Daan,

zo te lezen heb je een mooie 1e week gehad. Gaat vast een mooie reis worden.

gr. Kees.
  15. Tineke:
    25 november 2013
    Hoi Daan,

Leuk verslag en lijkt me een tof begin van je reis!!!

Groetjes, Tineke
  16. Els:
    28 november 2013
    He Daan, klinkt heel erg leuk en erg herkenbaar! Joris en ik krijgen meteen weer heimwee...
    Heel veel plezier en ben benieuwd naar de rest!
    Groetjes Els